26.03.2024., diWine bar, Zagreb
Piše: Ivana Pranjić
Fotografije: Irena Lučić
Pod vodstvom doc. dr. sc. Berislava Andrlića, prodekana za razvoj i poslovanje, Fakultet turizma i ruralnog razvoja u Požegi stvara izuzetna vina koja predstavljaju fantastičnu vrijednost za novac. Ova vina, izrađena na osnovu dugogodišnjeg znanja i predanosti studenata, postaju sinonim za vrhunsku kvalitetu i dostupnost.
Požeška Zlatna dolina, jedan od najistaknutijih vinogradarskih krajeva u Hrvatskoj, nosi bogatu povijest koja seže do vremena Rimljana. Nazvana “zlatnom” zbog izvanredne kvalitete vina, ova dolina ostala je poznata i nakon izazova kao što je bio filoksera. Čak i tada, u drugoj polovici 19. stoljeća, ova regija je bila među prvima u Hrvatskoj koja je obnovila vinograde, uz pomoć stručnjaka s Austrougarskog dvora. Danas, Zlatna dolina predstavlja vrhunsku kvalitetu vina, a sada se javlja i novi brend – Vinum Academicum.
Na ukupno 8 hektara zemlje, studenti Fakulteta turizma i ruralnog razvoja, dio Sveučilišta u Osijeku, uzgajaju 12 internacionalnih sorti vinove loze. Uz već poznate sorte poput graševine, sauvignona, pinota bijelog i sivog, chardonnaya, te merlota, cabernet sauvignona i syraha, ova vina dobivaju posebnu pažnju. Sa stručnom podrškom svojih profesora, uključujući i neke od najvažnijih enologa istočne Hrvatske poput doc. dr. sc. Josipa Mesića, studenti stvaraju vrhunska, uglavnom monosortna vina koja su nedavno lansirana na tržište pod imenom Vinum Academicum.
“Dok vina proizvedena na našem Fakultetu već imaju svoje vjerne kupce, vjerujemo da snažnijim brendiranjem ovih vina širimo glas o uspjesima naših studenata, koji često prelaze granice Hrvatske. Stoga smo se odlučili za snažnije pozicioniranje na tržištu.” – ističe doc. dr. sc. Berislav Andrlić, inicijator (re)dizajna brenda Vinum Academicum.
Dizajn etiketa potpisuje poznati dizajner Vanja Cuculić, a kao inspiracija poslužile su čuvene Rudinske glave, kamene konzole s isklesanim likovima iz Srednjeg vijeka, koje se danas čuvaju u Gradskom muzeju Požega.
Na prezentaciji brenda Vinum Academicum u zagrebačkom diWine Baru, predstavljeno je sedam etiketa, upareno s malim zalogajima. Vina su predstavljali članovi Fakulteta, uključujući doc. dr. sc. Josipa Mesića, doc. dr. sc. Berislava Andrlića i nastavnika Tomislava Soldu, dipl. ing. Svo grožđe za ova izvanredna vina uzgojeno je na vlastitim vinogradima i obrađeno u fakultetskom podrumu i laboratoriju.
Studij turizma i enogastronomije postaje sve popularniji, što ne čudi s obzirom na značaj turizma u Hrvatskoj i ulogu enogastronomije u brendiranju turističkih destinacija. Vrhunska kvaliteta vina proizvedenih na Fakultetu, uz aktivno sudjelovanje studenata u raznim projektima, rezultirala je brojnim nagradama na europskoj razini u području sljubljivanja hrane i vina, te sudjelovanju u Erasmus programima.
Najbolja vijest za sve ljubitelje vrhunskih vina je da su vina Vinum Academicum izuzetna vrijednost za novac. Cijene ovih izvanrednih boca kreću se između 5 i 9 eura, što ih čini pristupačnima svima. Ne sumnjamo da Vinum Academicum ima sjajnu budućnost – kako u akademskom, tako i enogastronomskom svijetu. Nemojte propustiti priliku naručiti svoje boce i doživjeti ovaj izuzetan spoj tradicije, znanja i strasti.
Više informacija pronađite na službenim stranicama diwine Project.