Iskoristite besplatnu dostavu za kupnju iznad 39.82 €

24. 4. 2025., Hotel Esplanade Zagreb

Piše: Ivana Pranjić
Fotografije: Udruga Bregovita Hrvatska

Novi vinski val stigao je na tržište, a njegov je prvi val zapljusnuo Zagreb. Na festivalu BregPremier, kušanju mladih vina i etiketa koje po prvi put izlaze pred publiku, okupili su se ugostitelji, distributeri, hotelijeri i vinoljupci iz cijele zemlje – svi s istom misijom: otkriti što nam nosi nova berba i kako diše regija Bregovite Hrvatske.

Na BREG Premieru predstavljeno je više od 200 uzoraka vina – od mladih, svježih i lepršavih do ozbiljnih vina koja su svoj trenutak spremno dočekala tek sada. Bila je to prilika za prvi susret s berbom 2024., ali i s vinima koja iza sebe imaju vrijeme dozrijevanja, tišinu podruma i strpljenje vinara.

 

Klet Romić

Vinari iz svih dijelova regije – Moslavine, Zagorja, Međimurja, Prigorja, Bilogore i Plešivice – došli su s ponosom. Iako je prošlogodišnja berba bila jedna od najzahtjevnijih u povijesti, rezultat je bio iznenađujuće dobar

“Prošlogodišnja je berba povijesna. Ne ponovila se! No unatoč izazovima, dobili smo vina koja su lijepa, zaokružena i lepršava. Autohtone sorte poput pušipela, škrleta i kraljevine posebno su zablistale”, rekao je Tomislav Bolfan, potpredsjednik Udruge vinara i vinogradara Bregovita Hrvatska.

Berba je krenula nikada ranije – već sredinom kolovoza – i to pod iznimno visokim temperaturama. Vinogradari su morali biti spremni, precizni i brzi kako bi grožđe stiglo u podrum u optimalnom trenutku. Taj trud sada se pretočio u vina koja su već na pragu domaćih vinoteka, restorana i vinskih karti.

A ono što se najviše osjeća? Smjena generacija. Mladi enolozi i vinari, često školovani, donose novu energiju, istančaniji stil i još snažniju povezanost s tradicijom.

Vinarija Voštinić Klasnić

Premijerna vina predstavljena na festivalu već se ozbiljno pozicioniraju za nagrade na svjetskim natjecanjima, ali i za police najrenomiranijih restorana i vinoteka – ne samo u Zagrebu, nego i na obali i šire.

Vinarija Florijanović

Državni tajnik Zdravko Tušek podsjetio je da država godišnje s 150.000 eura potiče promociju vina iz regije, a uz to financira i projekte modernizacije podruma, restrukturiranja vinograda i tržišnog nastupa vinara.

“Vinogradarstvo i vinarstvo nisu samo posao – oni su dio naše kulture i identiteta,” poručio je.

Podršku je dala i Hrvatska gospodarska komora, čija je predstavnica dr. Jelena Đugum pohvalila suradnju u segmentu marketinga i nastupa na inozemnim manifestacijama.

Službeni podaci pokazuju da Bregovita Hrvatska čini oko 20% ukupnih vinogradarskih površina u Hrvatskoj te proizvodi gotovo petinu vina na tržištu. No ono što ovu regiju razlikuje je – raznolikost. Od mirnih vina do pjenušaca i predikatnih vina, od klasike do eksperimenta – BREG Premier to je pokazao u punom sjaju.


BREG Premier nije samo festival – to je iskren razgovor vina s publikom, prvi spoj nove berbe s potrošačem, i trenutak kad se vidi koliko regija može kad diše kao jedno.

Ovo je festival koji samo stojji u katalogu ili brošuri – on se pamti po dojmu, gutljaju i razgovoru s vinarom preko stola.

Bregovita Hrvatska ima što pokazati – i tek je počela.